PIĘCIOBÓJ NOWOCZESNY

Składa się z pływania, szermierki, jazdy konnej oraz konkurencji łączonej biegu i strzelania z pistoletu- Laser run. Wszystkie konkurencje przeprowadzane są w tej kolejności, a wyniki przeliczane są na punkty wielobojowe. Na zawodach rangi międzynarodowej rozgrywane są eliminacje, z których wyłanianych jest 36 zawodników startujących w finale.

Pływanie

Zawodnicy mają do pokonania 200 metrów. Pływanie rozpoczyna zawody, a zawodnicy rozstawieni są wg najlepszych czasów uzyskanych w sezonie. Wynik 2:30 daje zawodnikom 250 pkt za każdą sekundę +/- 3 pkt wielobojowe. 

Szermierka

Turniej szermierczy rozgrywany jest systemem każdy z każdym. Zawodnicy mają do stocznia 35 walk z przeciwnikami. Walka trwa 1 minutę lub kończy się obopólną przegraną. Każde trafienie jest warte 6 pkt wielobojowych (25 wygranych walk = 1250 punktów). 

Jazda konna

Podczas konkursu skoków przez przeszkody zawodnicy losują konie ze stawki wierzchowców dostarczonej przez organizatora. Każdy pięcioboista ma 20 minut i 5 próbnych skoków na zapoznanie i zgranie się z koniem. Na parkurze do pokonania jest 12 przeszkód o maksymalnej wysokości 120 cm. Zawodnik wjeżdżając na parkur ma 300 pkt, za każdy błąd podczas przejazdu są odejmowane punkty karne, np. każda sekunda przekroczenia normy czasu to 1 pkt karny, zrzutka 7 pkt karnych, odmowa konia 10 pkt.

Laser run

Jest to połączenie biegu przełajowego ze strzelaniem. Zawodnicy mają do pokonania 4 rundy po 800 metrów biegu (3,2km). Strart do tej konkurencji odbywa się z tzw. handicapem, czyli różnice punktowe zdobyte w poprzednich 3 konkurencjach przeliczane są na sekundy. Zawodnik z największą liczbą punktów startuje jako pierwszy. Kolejni ruszają zgodnie z uzyskaną do lidera stratą czasową. Pomiędzy okrążeniami zawodnicy wbiegają na stanowiska strzeleckie gdzie strzelają z pistoletów laserowych do tarcz oddalonych o 10 m. Mają 50 sekund na oddanie 5 celnych strzałów. Obowiązuje tu zasada im szybciej tym lepiej. Wynikiem nie są uzyskane punkty tarczowe, ale czas jaki zawodnik potrzebował na celne strzelanie. Po czwartym strzelaniu zawodnicy na ostatnim okrążeniu walczą o ostateczny triumf. Ten kto przekroczy jako pierwszy linię mety zwycięża w całodniowych zmaganiach. Wynik 13:20 daje zawodnikowi 500 pkt. Każda sekunda ma wartość 1 punktu.