5

B

Ó

J

O pięcioboju

Pływanie

Zawodnicy mają do pokonania 200 metrów. Pływanie rozpoczyna zawody, a zawodnicy rozstawieni są wg najlepszych czasów uzyskanych w sezonie. Wynik 2:30 daje zawodnikom 250 pkt za każdą sekundę +/- 3 pkt wielobojowe. 

Szermierka szpadą 

Turniej szermierczy rozgrywany jest systemem każdy z każdym. Zawodnicy mają do stocznia 35 walk z przeciwnikami. Walka trwa 1 minutę lub kończy się obopólną przegraną. Każde trafienie jest warte 6 pkt wielobojowych (25 wygranych walk = 1250 punktów). 

 

O pięcioboju
O pięcioboju

Jazda konna

Zawodnicy losują konie ze stawki wierzchowców dostarczonej przez organizatora. Każdy pięcioboista ma 20 minut i 5 próbnych skoków na zapoznanie i zgranie się z koniem. Na parkurze do pokonania jest 12 przeszkód o maksymalnej wysokości 120 cm. Zawodnik wjeżdżając na parkur ma 300 pkt, za każdy błąd podczas przejazdu są odejmowane punkty karne, np. każda sekunda przekroczenia normy czasu to 1 pkt karny, zrzutka 7 pkt karnych, odmowa konia 10 pkt.

 

Bieg przełajowy 

4 rundy po 800 metrów biegu (3,2km). Zawodnicy startują do tej konkurencji z tzw. handicapem, czyli ich różnice punktowe zdobyte w poprzednich 3 konkurencjach przeliczane są na sekundy. Zawodnik z największą liczbą punktów startuje jako pierwszy. Kolejni ruszają zgodnie z uzyskaną do lidera stratą punktową. 

O pięcioboju
O pięcioboju

Strzelectwo

Pomiędzy okrążeniami zawodnicy wbiegają na stanowiska strzeleckie. Pięcioboiści strzelają z pistoletów laserowych do tarcz oddalonych o 10 m. Mają 50 sekund na oddanie 5 celnych strzałów. Zasada im szybciej tym lepiej. Wynikiem nie są uzyskane punkty tarczowe, ale czas jaki zawodnik potrzebował na celne strzelanie. Po czwartym strzelaniu zawodnicy na ostatnim okrążeniu walczą o ostateczny triumf. Ten kto przekroczy jako pierwszy linię mety zwycięża w całodniowych zmaganiach. Wynik 13:20 daje zawodnikowi 500 pkt. Każda sekunda ma wartość 1 punktu.